Zpět na články25. 9. 14Rallye Sudety 2014
Reportáž z mé první Rallye Sudety 2014 ve standartní délce 115 km a převýšení 3105 m. Loni jsem jel krátkou variantu 60 km. Trať vede z Teplic nad Metují kolem Teplických a Adršpašských skal, Broumovskými stěnami a přes stolové hory Bor a Ostaš. Je známá především prudkými stoupáními a velmi technickými sjezdy z nichž nejznámějši jsou Václav, Vodní zámky a legendární Hvězda.
Na závod se vypravuji s kolegou z oddílu Noigim a Alešem. Aleš zde jíž letos závodil v obtížném etapovém závodě MTB Trilogy a zejména ve sjezdech a technice mu to hodně pomohlo. Část trati, jenž jsme loni nejeli, jsme si byli projet začátkem záři. Průměrnou rychlost jsme na cca
70 km měli necelých
13 km/h za krásného počasí a ze závodu máme tedy velký respekt.
Máme zamluvené ubytování z pátku na sobotu a v pátek po obědě v poklidu vážíme směr Teplice. Po ubytování nás, za hezkého slunečného počasí, vzal na rozjetí Aleš na část prologu již zmiňovaných Trilogy, kde jsou sjezdy horší než výjezdy a zcela to naplňuje heslo pořadatele tohoto závodu – "Nemohli jsme to sejít, tak jsme to sjeli." Poté si ještě projíždíme
poslední část trati Sudet. Vyzvedáme si čísla a míříme zpět do penzionu. Je skoro 7 hodin a začíná padat chlad a tma. Zítra je limit návratu ze závodu 19:30 právě kvůli tmě a já doufám, že v tuto hodinu jíž budu na cestě k domovu.
Po vydatné večeři připravujeme kola na závod. Předpověď počasí na noc slibuje déšť, což by ze závodu udělalo peklo. Usínám kolem 22 hod, doufajíc v hezký sobotní den. Ve 3 mne budí déšť bubnující o střechu penzionu, leje jak z konve. Značně mne to rozhodí. Bude to hodně náročné. První dlouhé Sudety a hned za mokra.
V sobotu po probuzení je venku Londýnská mlha a mokro. Ještěže už neprší a úplná zima také není. Loni tu ráno na startu skoro mrzlo. Narvat do sebe co nejvíce výborné ovesné kaše, zabalit věci do auta a rychle se jet alespoň trochu rozjet. Na startu stojíme poměrně na slušném místě, Aleš se rve ještě více dopředu, ambice má velké. V 8 tradiční start výstřelem z děla a jde se na to.
První kopec po asfaltu se jede na pohodu a všichni si uvědomují, co mají před sebou. Což si
zřejmě, ale neuvědomili borci, které vidím smotané po sjezdu na
10 km. Za chvíli proti
mně sanitka. Nic příjemného. Později se dozvídám něco o prasklé lebce. Alešovi, těsně před Adršpachem, ujelo přední kolo a šel k zemi. Poté to ještě kousek zkusil, ale nakonec se vrátil do Teplic, nechat si ošetřit sedřenou celou levou stranu těla.
Další část závodu byla stylem bláto, bláto, kaluže, byl to velký očistec. Začal se mě namotávat řetěz. Zdržoval jsem se kvůli němu docela dost, ale naštěstí vydržel až do konce.
Říká se, že pravé Sudety začínají na Honském pasu a je to tak. Jelikož jsem dost vzadu mám možnost porovnávat techniku jízdy s ostatními a říkám si, jestli ti lidé to do cíle vůbec stihnou v limitu, neboť tlačí kolo jak nahoru tak i dolů.
Další střípky z trasy - sjezd u Václava nedám, jen ten největší schod, škoda, Vodní zámky byly mokré, ale dal jsem je. V Machově na občerstvovačce mi pomohl vývar, krásně zahřál a v konečně něco slaného na jídlo. Výjezd na Bor jsem tlačil od půlky. Zde jsem i dojel jednoho borce, který na začátku výjezdu řekl, že se na to může vy…….t. Otočil to a jel zpět. Potom mne překvapil, když mne dojel na hranicích s Polskem. Zde jsem žuchnul v rozbláceném sjezdu u Boru. Tam začal nadávat znovu, jak nakonec dopadl nevím, neb jsem mu ujel za Pstroužným. Poté je trasa více jezditelná a průměr jde trochu nahoru. Hvězdu nahoru tlačím, dolů raději sbíhám. Před občerstvovačkou v Polici byl nový úsek tratě a to
50 m rovný padák a sklon jak dopad na skokanském můstku. Raději ho také seběhnu, je to rozorané jak od Johnna Deera, kdyby se tam vydrápal. Ostaš 1 v pohodě nahoru i dolů, Ostaš 2 nahoru to nejde a dolů je to permanentním smyku obou kol, v kolejích a hnusném jílu. Na poslední stoupání se připravuji psychicky, že to asi nevyjedu, ale dávám ho a poté již šupem dolů do Teplic.
Čas 8:52 není žádná hitparáda, ale jsem rád, že jsem v cíli celý s neponičeným kolem a čas mohu příští rok vylepšit. Moje umístění 407. z 579. 110 lidí nedojelo.
Standa