Cyklistický klub BIKE FREAKS HOLICE (BFH) nabízí ve spolupráci s místním DDM mladým jezdcům (platí i pro dívky) možnost vstoupit do Cyklo kroužku a stát se tak členy Junior teamu BFH. Všem, kteří začínají s cyklistikou, a váhají, ale baví je jezdit na kole a chtěli by to někde zkusit, přináším podrobnosti přímo od předsedy klubu a vedoucího Cyklo kroužku J. Hendrycha.
Každý kdo je starší 10ti let a baví ho jezdit na horském nebo silničním kole se může v září informovat v Domě dětí na Cyklo kroužek. V případě volné kapacity se budeme setkávat na trénincích a stáváte se tak členem Junior teamu.
K druhé části otázky, jaký je rozdíl? Členství je jen jedno! Přestože jsou děti zapsané v DDM, tak je považujeme za právoplatné členy klubu BIKE FREAKS. Získávají všechny výhody a možnosti (např. hlasov. právo, slevy a přednostní servis…), jako mají „dospěláci“.
Jt (který funguje od roku 2000) je jen jakousi větví pro „děti“. Rozdíl je hlavně v pořádaných trénincích. Tempo a vzdálenost je vždy přizpůsobena nejpomalejšímu.
Výkonnost mládeže jde prudce vzhůru. Po několika měsících zpravidla dostávají „pozvánku“ na trénink se staršími.
Doporučuji podívat se na úvodní stránku na rozpis téninků, najít si trénink označený jako „junior“ a přijet na místo startu. S vedoucím tréninku si dohodnete trasu a nezávazně si to zkusíte.
Nemít helmu na hlavě neodpustíme nikomu! Doporučuji košík s cyklistickou lahví a pitím. Někdy přijde vhod tatranka, mysli nebo banán. Vlastní telefon není nutný, má ho vedoucí, ale ani zakázaný. Riziko ztráty nebo poškození ať zváží každý sám.
Další výbava, jako je teamové oblečení, boty s nášlapnými pedály, návleky pro chladnější počasí… se dají doplňovat postupně. Úspěšně se tím dají řešit dárky k narozeninám, svátkům nebo Vánocům.
Kolo by mělo být ve slušném stavu (brzdy, řazení…). První společné km se dají odjet i na markeťáku. Je ale nutné počítat s tím, že i 10letý chlapec velice brzy dosáhne jeho limitu. Jestli ještě kolo nemáte, přijďte se radši nejdříve poradit do V6ky. :-)
Pro bikera je ideální vlastnit mimo horského i silniční kolo. Silničář si vystačí se silničkou.
Otázkou je, co znamená drahé. Pro někoho bude drahé horské kolo za 20 000 Kč. Jiný koupí synovi za 20 000 odpruženou vidlici.
V Cyklo kroužku bych začal s tím co doma najdete - ideálně: horské kolo.
Pro první závody v žákovské kategorii postačuje stroj s odpruženou vidlicí a osazený komponenty Shimano Alivio. V řeči čísel je to cca 10 000,-. Začne-li mladý biker trénovat vážně, brzy přijde s tím, že by potřeboval něco rychlejšího. Stačí totalitní favorit nebo starší silnička. Favorit je tak 1500,- u starší silničky (třeba na inzerát) je cena od 3 tis.
Myšlenky, že to silničář bude mít s jedním kolem levnější, se raději rychle zbavte. Pořizovací ceny kol jsou díky vyšším technickým nárokům podstatně vyšší – od cca 20 tis Kč.
Uvedené ceny berte prosím s rezervou. Jsou uvedeny jako příklad, s čím se dá začít. Samozřejmě čím dražší, tím spolehlivější a lehčí a tím líp. Na druhou stranu, ale taky tím větší riziko, co když to přestane juniora bavit. :-(
Nebudu nikomu nic nalhávat. Cyklistika není fotbal, tady si to každý musí odmakat sám! A právě v té náročnosti je i její krása. Vrcholová cyklistika je prý dokonce nejtěžší sport na světě.
Určitě. Juniorské i teamové tréninky jsou otevřené všem. Rodičům i starším. Jak už jsem říkal, u juniorských se jede pomaleji, s tím je nutné počítat. Osobně využívám trénink Jt jako kompenzační. Ideální pro „navrátilce“ – po nemoci nebo dlouhé pauze.